torsdag 25 januari 2018

Morgondricka

Denna dryck förbereder jag och har i kylen. Den ger mig nyttigheter som jag inbillar mig håller mig frisk. Citron, ingefära, honung och vitlök. Det är bara chili jag också skulle vilja få i den men då tror jag inte att jag hade kunnat dricka den på morgonen...
Ingredienser:
3 citroner
1/3 dl riven ingefära
2 vitlöksklyftor
2 msk honung
7 dl vatten

Gör så här:
Kläm lite på citronerna och skiva dem sedan och lägg dem i kannan.
Riv ingefära och vitlök och lägg i.
Ta i honungen.
Koka upp vattnet och häll över.
Låt stå för avsvalning och förvara sedan i kylen. Sila och häll på flaska eller häll direkt från din kanna om den som min har automatisk silning.
Häll upp ca 2 msk och späd ut med lika mycket vatten och drick varje morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar